امام جمعه بندر انزلی:

فرهنگ شیعی در پیاده‌روی اربعین بروز و ظهور پیدا می‌کند 

حجت‌الاسلام والمسلمین «شمس‌الدین» با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک شکوه بین‌المللی در عرصه‌های جهانی پیدا کرده است، گفت: فرهنگ شیعی در قالب تمدن اسلامی در این پیاده‌روی بروز و ظهور پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷ - 15August 2024

فرهنگ شیعی در پیاده‌روی اربعین بروز و ظهور پیدا می‌کند به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالجواد شمس‌الدین» امام جمعه بندر انزلی در برنامه قدم قدم تا اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین دارای برکات دنیوی و اخروی بسیار زیادی است، اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین قدمگاه اهل‌بیت (س) بوده است و در نخستین پیاده‌روی اربعین، جابر از صحابه پیغمبر (ص) و اهل‌بیت امام حسین (ع) از شام به کربلا این مسیر را طی کردند.  

وی با تاکید بر لزوم توجه زوار و همچنین جاماندگان اربعین به خواندن زیارت این روز گفت: در آیات و روایات خواندن زیارتنامه اربعین یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است، از این رو تمامی مومنین و علی‌الخصوص شیعیان باید به این امر توجه کنند.  

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به نقش اربعین در زنده نگه داشتن واقعه کربلا بیان کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای جهاد تبیین در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی است.

شمس‌الدین همچنین با اشاره به نقش علما و مبلغین دینی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره کربلا در اربعین تصریح کرد: نشر معارف دینی توسط علما و خطبای دینی و از طریق پژوهش و سخنرانی انجام می‌شود به گونه‌ای که در طول تاریخ و در دوران خفقان به بازگو کردن واقعه کربلا پرداختند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک شکوه بین‌المللی در عرصه‌های جهانی پیدا کرده است، گفت: دشمنان اسلام از پیاده‌روی عظیم اربعین واهمه دارند، زیرا فرهنگ شیعی در قالب تمدن اسلامی در این پیاده‌روی بروز و ظهور پیدا می‌کند، به گونه‌ای که امروز جامعه به دنبال فرهنگ شیعی است.

انتهای پیام/

 



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار